Viessmann Isı Teknikleri A.Ş, garanti süresi içerisinde malzeme ve üretim hatasından kaynaklandığı tespit edilen arızaların ücretsiz olarak giderilmesini ve ürün sahibine ürünlerinin sorunsuz çalışacağını garanti eder.
Garanti Şartları
1. Garanti süresi devreye alma tarihinden itibaren başlar ve 2 (iki) yıldır. Garanti süresi başlayana kadar ürünlerin kullanım koşullarına zarar gelmeyecek şekilde depolanması müşterinin sorumluluğundadır.
2. Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garantisi kapsamındadır.
3. Malın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatcısı veya imalatçısından birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, fax, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
4. Malın garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep edilmeksizin tamiri yapılacaktır.
5. Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
d) İmkan varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir.
6. Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi, durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir.
7. Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
8. Garanti belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri'ne başvurulabilir.
9. Orijinal Viessmann parçalarının haricindeki parçaların kullanılması ve cihaza yetkili Viessmann Teknik servislerinin dışındaki kişiler tarafından
müdahale edilmesi durumunda garanti geçersizdir. Bu yüzden servis taleplerinizi firmamıza Servis Kayıt, Whatsapp, Webchat, destek@viessmann.com ve 444 90 92 numaralı Viessmann Çağrı Merkezi aracılığıyla iletmeniz gerekmektedir.
Garanti ile İlgili Müşterinin Dikkat Etmesi Gereken Konular
1. Garanti belgesi ile birlikte faturanın bir kopyasını veya fotokopisini saklayınız.
2. Ürününüzü işletme ve kullanma kılavuzuna göre kullanınız.
3. Arıza söz konusu olduğunda yetkili servisinizi arayınız.
Garanti Kapsamı Dışındaki Haller
1. Tüketiciye teslimden sonra, nakliyeden ve muhafaza, depolama ve sair sebeplerden kaynaklanan hasar ve ayıplar,
2. Harici etkiler (çarpma, kırma, çizme, donma vb. etkenlerden oluşan hasar ve arızalar, kimyasal, elektro-kimyasal, elektriksel etkiler, doğal afetler ve sair mücbir sebepler),
3. Gaz, su, elektrik tesisatının ve sair altyapının Viessmann tarafından onaylanmayan yetkisiz şahıslarca hatalı yapılmasından doğan hasar ve arızalar,
4. Yetkili servis dışındaki kişilerin yapmış olduğu devreye alma, bakım ve onarımlar,
5. Cihaza kireç oranı yüksek su basılması, kazan sıcak iken soğuk su verilmesi veya susuz çalıştırılması,
6. Viessmann tarafından onaylanmayan veya Viessmann standartlarına uygun olmayan hatalı baca kullanılması,
7. Viessmann standartlarına uygun olmayan yakıt kullanılması,
8. Cihazların kullanma ve/veya planlama kılavuzlarında belirtilen sıvıların dışında bir sıvı kullanılması durumunda oluşacak hasarlar,
9. Hatalı kullanımdan kaynaklanan hasarlar (Kullanım hatalarına ilişkin bilgiler ürünün kullanma kılavuzunda mevcuttur).